Szkolenie obejmuje zakres – budowa zawieszeń, koncepcja geometrii zawieszenia. Diagnostyka, naprawa oraz regulacja zawieszenia z wykorzystaniem urządzeń FWA 4630 FWA 44XX/43XX i dokumentacji serwisowej ESI[tronic].
Część teoretyczna:
Pojęcia związane z geometrią zawieszenia:
- zbieżność/ rozbieżność / zbieżność połówkowa
- pozytywny/ negatywny kąt pochylenia koła
- kąt pochylenia sworznia zwrotnicy
- promień zataczania
- kąt wyprzedzenia sworznia zwrotnicy
- moment skręcania
- moment stabilizacyjny
- różnica pomiędzy osią symetrii pojazdu, a geometryczną osią jazdy
- przesunięcie osi pojazdu
- różnice w rozstawie osi
- przesunięcie boczne
- przesunięcie kół
- różnice w rozstawie kół
- rola powyższych parametrów i ich wzajemne zależności
- wpływ powyższych parametrów na prowadzenie pojazdu w przypadku nieprawidłowości (uszkodzenia elementów zawieszenia, błędna regulacja)
- rola układu trapezowego w kierowaniu pojazdem
- różnice kąta skrętu kół – zadanie, przykłady uszkodzeń wpływających na ten parametr
- oznaczenia felg i opon – typowe uszkodzenia, przyczyny
- czynności przygotowawcze do pomiaru geometrii / warunki brzegowe
- zasady pomiaru urządzeniami FWA
Część praktyczna:
- Pełen proces od przygotowania do pomiaru (weryfikacja uszkodzeń dyskwalifikujących, sprawdzenie warunków brzegowych – obciążenie pojazdu, poziom nadwozia itp.) poprzez pomiar zasadniczy kilkoma typami urządzeń FWA, interpretację wyników, regulację lub naprawę i regulację
- Część praktyczna odbywa się na kilku różnych / charakterystycznych typach zawieszeń
Więcej informacji TUTAJ!
Może Cię zainteresować – Paint Defect Identifier od SIKKENS