Ford otwiera Centrum Badań i Innowacji w Atlancie. 

Ford otwiera Centrum Badań i Innowacji w Atlancie
Ford otwiera Centrum Badań i Innowacji w Atlancie

Firma chce wykorzystać bogactwo lokalnych talentów technologicznych w swojej cyfrowej transformacji.

Ford Motor Company otwiera Centrum Badań i Innowacji Ford Atlanta (FARIC). Celem nowego ośrodka jest przede wszystkim przyspieszenie cyfrowej transformacji producenta w obszarach poświęconych m.in. oprogramowaniu dla skomunikowanych samochodów, sztucznej inteligencji oraz badaniom uniwersyteckim.

  • Nowy ośrodek producenta ma przyciągnąć, a następnie zapewnić rozwój specjalistom z obszaru zaawansowanych technologii i jednocześnie wzmocnić różnorodność wśród pracowników.
  • Nowe Centrum w Atlancie dołącza do globalnej sieci ośrodków Forda zaprojektowanych w celu wyzwalania innowacji i kreatywności, w miarę jak firma przekształca się cyfrowo, w kierunku nowej ery zautomatyzowanych, skomunikowanych i zelektryfikowanych pojazdów.
  • Miasto Atlanta zostało wybrane do kolejnej edycji Ford City:One Challenge. Mowa o programie, który oferuje do 150 000 dolarów dotacji przeznaczonych dla lokalnych startupów współpracujących z mieszkańcami w celu pilotowania rozwiązań związanych z mobilnością.

FARIC tym samym dołącza do istniejącej już sieci placówek badawczo-rozwojowych Forda zlokalizowanych w Tel Awiwie i Palo Alto i skupionych na pionierskich działaniach na rzecz przyszłości transportu z wykorzystaniem zautomatyzowanych, skomunikowanych i zelektryfikowanych pojazdów. Dzięki nowej lokalizacji w Atlancie producent nie tylko rozpoczyna swoją obecność na jednym z najbardziej zróżnicowanych rynków talentów technologicznych w USA, ale także podejmuje współpracę z ekspertami ds. oprogramowania pochodzącymi z różnych środowisk.

– Jesteśmy świadkami globalnej transformacji Forda. Z tradycyjnej firmy motoryzacyjnej stajemy się podmiotem zajmującym się produktami i usługami cyfrowymi napędzanymi przez innowacje z zakresu oprogramowania – powiedział Jim Buczkowski, dyrektor wykonawczy Ford Research, Advanced Engineering. – Warto podkreślić, że dziś zapotrzebowanie na talenty technologiczne w różnych branżach jest ogromne. A my mamy możliwość stworzenia nowoczesnych ścieżek kariery i rozwijania wiedzy specjalistycznej niezbędnej do zachowania konkurencyjności.

W związku z tą najgłębszą w swojej historii transformacją, Ford bardzo dba, by pracownicy wywodzili się z różnorodnych społeczności i reprezentowali pełne spectrum klientów, będących w centrum zainteresowań producenta. Co to oznacza w praktyce? Przyciąganie i zatrzymywanie w strukturach organizacji talentów w dziedzinie inżynierii oprogramowania i wysokich technologii ze społeczności, które dotychczas nie były dostatecznie reprezentowane.

– Atlanta nadal przyciąga i wspiera firmy technologiczne oraz startupy, a także pożądaną bazę talentów – zwłaszcza Afroamerykańskich ekspertów technologicznych. Cieszymy się z partnerstwa z Centrum Badań i Innowacji Forda w Atlancie, dzięki któremu będziemy mogli jeszcze mocniej rozwijać nasz zróżnicowany potencjał – powiedział burmistrz Andre Dickens.

Oprócz pełnienia roli centrum innowacji i dostarczania rozwiązań z zakresu oprogramowania, jednym z głównych zadań zespołu FARIC będzie zwiększenie reprezentacji Afroamerykanów, Latynosów i kobiet w obszarach związanych z projektowaniem aplikacji i zaawansowanymi technologiami. Zaplanowane strategie obejmują:

  • wykorzystanie relacji z regionalnymi uczelniami, historycznie skupiającymi duże społeczności Afroamerykańskich studentów (HBCUs) oraz konsorcjum Atlanta University Center tak, aby zwiększać dostępność ścieżek kariery w dziedzinie zaawansowanych technologii dla zróżnicowanych studentów,
  • kontynuację tworzenia i pogłębiania relacji z regionalnymi uczelniami i uniwersytetami, w tym HBCUs i Hispanic Service Institutions, w celu prowadzenia pionierskich badań i zaspokojenia rosnącego zapotrzebowania Forda na nowe kompetencje wymagane przy elektryfikacji mobilności, skomunikowanych pojazdach i inżynierii oprogramowania, które rewolucjonizują produkty, technologie i usługi Forda,
  • tworzenie elastycznych, nietradycyjnych ścieżek kariery dla osób zainteresowanych oprogramowaniem i karierą w branży zaawansowanych technologii. W tym m.in. praktyk, staży, pracy w niepełnym wymiarze godzin i kursów oprogramowania, we współpracy z TechBridge z Atlanty i partnerem społecznym City of Refuge.

– Niewystarczająca reprezentacja różnorodnych środowisk jest istotnym problemem w branży oprogramowania i inżynierii, zwłaszcza w odniesieniu do społeczności Afroamerykanów i Latynosów. Dlatego możliwość współpracy z lokalnymi szkołami, uniwersytetami oraz organizacjami pozarządowymi szczególnie nas cieszy. Jesteśmy przekonani, że tego typu działania wprowadzą większą różnorodność do przestrzeni technologicznej – powiedział Doron Elliott, starszy kierownik Ford In-Vehicle Infotainment, odpowiedzialny za działanie FARIC. – Budowanie szerokiej bazy talentów pozwoli Fordowi na stałe znajdowanie innowacyjnych i wydajnych sposobów opracowywania najnowocześniejszych produktów i usług, dzięki którym będziemy mogli sprostać oczekiwaniom zróżnicowanych klientów.

Nowoczesne standardy projektowania miejsc pracy

Centrum FARIC znajduje się w nowej inwestycji 8West w dzielnicy Upper West Side w Atlancie (889 Howell Mill Road NW) i zajmuje powierzchnię ponad 2 200 metrów kwadratowych. Zostało zaprojektowane tak, aby przewyższyć zgodność ze standardami ADA (The Americans with Disabilities Act) dzięki przemyślanemu układowi przestrzeni, który wspiera integrację, elastyczność, współpracę oraz innowacje.

Całkowicie nowa przestrzeń FARIC odpowiada indywidualnym potrzebom pracowników. Promuje kreatywność oraz współpracę zespołową dzięki otwartemu, dostępnemu planowi piętra, zaprojektowanemu z myślą o zróżnicowanej i innowacyjnej załodze. W nowym biurze znalazły się m.in. przestrzeń do indywidualnego skupienia się, miejsca do pracy siedzącej i stojącej, miękkie siedzenia oraz przestrzeń inspirowana budką telefoniczną, gdzie pracownicy mogą odbierać telefony lub pracować niezależnie.

Przestrzenie konferencyjne wykraczają poza tradycyjne sale spotkań. Obejmują one m.in. otwartą przestrzeń współpracy z popularnymi w USA schodami edukacyjnymi dla dużych grup oraz innowacyjne wyposażenie umożliwiające włączanie uczestników do spotkań on-line. Na miejscu znalazła się także specjalna przestrzeń imitująca garaż do praktycznego rozwiązywania problemów, a także meble wypoczynkowe do bardziej swobodnych burz mózgów lub rozmów.

– Przez ostatnie lata zdobyliśmy wiedzę na temat znaczenia elastycznej przestrzeni pracy i jej wpływu na inspirowanie i motywowanie pracowników – powiedziała Jennifer Kolstad, globalna dyrektor ds. projektowania i marki Ford. – Dlatego też, w FARIC stworzyliśmy miejsce, które pozwala jednostkom i całym zespołom wybierać takie środowisko pracy, które będzie dla nich najbardziej efektywne na poszczególnych etapach realizacji projektu.

City:One Challenge w Atlancie

Ford przeniesie kolejną edycję programu City:One Challenge do Atlanty. Mowa o platformie crowd-sourcingowej stworzonej przez producenta, która pomaga miastom identyfikować rozwiązania dotyczące mobilności i zaprojektowane tak, aby likwidować systemowe problemy związane z dostępnością, bezpieczeństwem, zrównoważonym rozwojem i nierównościami w mobilności. Program oferuje do 150 000 dolarów dotacji dla startupów i przedsiębiorców na pilotażowe rozwiązania mobilności opracowane dla mieszkańców Atlanty.

Atlanta City:One Challenge skupi się na rozwiązaniu problemu nierówności dochodów, a co za tym idzie jego wpływu na bezpieczeństwo i dostęp do mobilności w szczególności w odniesieniu do kobiet, osób starszych, studentów oraz osób niepełnosprawnych.

Program – sponsorowany przez AT&T, Delta Air Lines, Metro Atlanta Chamber i Novelis – jest zarządzany częściowo przez stypendystów z lokalnych szkół i uniwersytetów. Propozycje innowacyjnych rozwiązań można zgłaszać od maja do czerwca 2023 roku. Zwycięzcy zostaną ogłoszeni do grudnia 2023 roku, a nowe projekty dotyczące mobilności mają zostać wdrożone w dzielnicach Atlanty do lata 2024 roku.

Od 2018 roku w ramach programu City:One rozdysponowano już ponad 1 milion dolarów w postaci dotacji dla 15 pilotażowych programów związanych z mobilnością w całym kraju.


Może Cię zainteresować – Retro Motor Show – Historia motoryzacji na 35.000 m² w Poznaniu