DACIA LIDEREM ELEKTROMOBILNOŚCI

DACIA Z SILNYM WZROSTEM I POZYCJĄ LIDERA ELEKTROMOBILNOŚCI WŚRÓD KLIENTÓW INDYWIDUALNYCH – PODSUMOWANIE H1 2025

DACIA KONTYNUUJE DYNAMICZNY WZROST – SUKCES BIGSTERA, DOMINACJA SPRINGA I SILNA POZYCJA WŚRÓD KLIENTÓW INDYWIDUALNYCH

W pierwszym półroczu 2025 roku w Polsce zarejestrowano 10 507 samochodów osobowych marki Dacia, co oznacza wzrost o 1 373 szt. (+15%) względem analogicznego okresu ubiegłego roku. Udział marki w rynku samochodów osobowych wzrósł do 3,68%, co pozwoliło Dacii utrzymać 10. pozycję w segmencie aut osobowych.

Jeszcze lepsze wyniki marka osiągnęła w kanale sprzedaży do klientów indywidualnych, gdzie awansowała na 5. miejsce z liczbą 6 098 zarejestrowanych pojazdów, co oznacza imponujący wzrost o 32% r/r. Modele Dacii konsekwentnie odpowiadają na oczekiwania klientów, łącząc przystępność z nowoczesnymi rozwiązaniami napędowymi i bogatym wyposażeniem.

Pierwsza połowa roku potwierdza, że Dacia utrzymuje wysokie tempo rozwoju, łącząc dostępność z nowoczesnością. Nasze modele konsekwentnie przyciągają klientów indywidualnych – zarówno dzięki technologii hybrydowej, LPG, jak i w pełni elektrycznej. Jesteśmy dumni, że Bigster miał tak udany debiut, a nowy Spring stał się liderem wśród detalicznych aut elektrycznych w Polsce – komentuje Tomasz Mróz, Dyrektor Wykonawczy Grupy Renault w Polsce i Krajach Bałtyckich.

Wśród najczęściej rejestrowanych przez klientów indywidualnych modeli znalazły się:

• Duster – 2 536 sztuk (+16,3%), TOP3 w segmencie B+SUV,

• Sandero – 1 877 sztuk (+10,4%), TOP1 w segmencie B-hatch (klient indywidualny),

• Jogger – 745 sztuk (+15,7%), TOP4 w segmencie C-non SUV (klient indywidualny),

• Spring – 436 sztuk (+419%), TOP1, najchętniej rejestrowany elektryk w kanale detalicznym,

• Bigster – 504 zarejestrowane egzemplarze od momentu styczniowej premiery.

Nowy flagowy model marki, Dacia Bigster, już po kilku miesiącach obecności w salonach potwierdza swój potencjał. Aż 59% klientów wybrało wersję Hybrid 155, a kolejne 16% – Mild Hybrid 130 4×4. Ponad 80% nabywców zdecydowało się na topowe wersje wyposażenia: Journey i Extreme, co dowodzi, że klienci w segmencie C-SUV szukają dobrze skonfigurowanych aut. Najczęściej wybieranymi kolorami nadwozia były: Szary Schiste (37%) i Indigo Blue (29%) – obie barwy pojawiły się w gamie wraz z premierą Bigstera.

W kwietniu oferta modelu została poszerzona o wersję z fabryczną instalacją LPG – ECO-G 140.

Model Dacia Spring nieprzerwanie od stycznia 2025 roku utrzymuje pozycję lidera na rynku samochodów elektrycznych w Polsce w segmencie klientów indywidualnych. Po pierwszym półroczu potwierdza swoją dominację jako najczęściej wybierany elektryk wśród konsumentów detalicznych. Tym samym marka Dacia po pierwszym półroczu 2025 roku jest najpopularniejszym wyborem wśród klientów indywidualnych na rynku EV w Polsce.

NAGRODY I SUKCESY RAJDOWE

W lutym tego roku Duster zdobył tytuł Samochodu Roku 2024 w plebiscycie Złote Koło moto.rp.pl za przełomowe zmiany w zakresie stylistyki, jakości wykonania oraz funkcjonalności w segmencie przystępnych cenowo SUV-ów. Doceniono w Dusterze możliwość fabrycznej instalacji zasilania LPG i opcje hybrydowe.

Na początku czerwca Bigster zdobył potrójny laur w plebiscycie Wirtualnej Polski 2025 jako samochód roku całego konkursu, rodzinny samochód roku oraz samochód roku internautów.

17 czerwca tego roku Dacia Bigster zdobyła nagrodę flotową Fleet Derby 2025 jako samochód hybrydowy (HEV – Hybrid Electric Vehicles).

W maju zespół The Dacia Sandriders stanął na podium Mistrzostw Świata FIA w Rajdach Terenowych (W2RC), po raz drugi w sezonie mistrzostw i po raz trzeci na cztery starty. Dacia zadebiutowała na arenie rajdów terenowych w 2024 roku, wygrywając Rajd Maroka i startując w Rajdzie Dakar.


Może Cię zainteresować – Szkolenie Pojazdy Hybrydowe i Elektryczne L2 od Valeo TECH ACADEMY