Wodorowe Toyoty Mirai przejechały prawie 7 milionów bezemisyjnych kilometrów w Berlinie

Pilotażowy projekt H2 Moves Berlin, prowadzony przez Toyota Deutschland we współpracy z SafeDriver ENNOO i Anglo American, okazał się ogromnym sukcesem. W niespełna dwa lata wodorowe Toyoty Mirai wykonały ponad 550 tys. kursów i pokonały po ulicach Berlina prawie 7 milionów kilometrów nie emitując spalin.

Toyota Deuchland we współpracy z Anglo American i SafeDriver Group, dostawcą usług mobilności ENNOO, od listopada 2022 roku prowadzi program pilotażowy H2 Moves Berlin, którego celem jest przyspieszenie rozwoju zrównoważonego transportu w Niemczech. Pasażerom Ubera w Berlinie udostępniono początkowo 50 sedanów Mirai z elektrycznym napędem na ogniwa paliwowe, aby przetestować praktyczność eksploatacji samochodów zasilanych wodorem w metropolii. Obecnie flota rozrosła się do 80 aut, a wkrótce dołączy do nich nawet 40 kolejnych samochodów.

Wodorowe Toyoty Mirai przejechały prawie 7 milionów bezemisyjnych kilometrów w Berlinie

Niezawodność wodorowego napędu Toyoty Mirai potwierdzona

Program okazał się wielkim sukcesem, gdyż od listopada 2022 roku flota wodorowych limuzyn Mirai wykonała 550 tys. przejazdów ulicami Berlina i pokonała prawie 7 milionów kilometrów nie emitując żadnych spalin. Przejazd bezemisyjnym autem z najlepszymi kierowcami można zarezerwować również za pośrednictwem aplikacji Uber w usłudze Comfort Electric. Auta wykorzystywano także m.in. do przewozu gości i VIP-ów w trakcie trwania wydarzeń specjalnych tj. Berlinale, Światowe Igrzyska Olimpiad Specjalnych, GreenTechFestival, HydrogenCouncil i Federalnego Balu Prasowego.

Do 650 km zasięgu i szybkie tankowanie wodoru

Druga generacja Toyoty Mirai to limuzyna klasy premium z przestronną, dobrze wyposażoną kabiną, która pomieści pięć osób. Samochód ma tylny napęd, nisko położony środek ciężkości oraz atrakcyjną stylistykę. Istotną zaletą tego modelu jest także zasięg do 650 km, a uzupełnienie trzech zbiorników wodoru pod ciśnieniem 700 barów trwa zaledwie 5 minut.

Auto jest napędzane silnikiem elektrycznym o mocy 182 KM i momencie obrotowym 300 Nm, zasilanym ogniwami paliwowymi, które wytwarzają prąd w reakcji wodoru i tlenu. Reakcja ta zachodzi bez procesu spalania wodoru, dlatego samochód nie emituje CO2 ani żadnych szkodliwych substancji, a jedynym produktem ubocznym jest woda. Napęd Toyoty Mirai utrzymuje sprawność i zasięg zarówno w czasie mrozów sięgających -30ºC, jak i w bardzo wysokich temperaturach.


Może Cię zainteresować – Firma HERKULES na targach AUTOMECHANIKA Frankfurt 2024