Wymiana płynu hamulcowego w nowoczesnych samochodach z elektronicznym systemem hamulcowym wymaga zastosowania nowoczesnych urządzeń serwisowych. Dzięki innowacyjnej technologii „elektronicznej regulacji ciśnienia” (EDR) ze zmiennymi i zdefiniowanymi poziomami ciśnienia oraz zintegrowanemu układowi odsysającemu nowe urządzenie ATE FB 30 SR wyznacza nowe standardy wśród urządzeń do napełniania i odpowietrzania hamulców.
Centralnie ulokowane, ergonomiczne pole obsługi pozwala na regulowanie pracy ATE FB 30 SR między funkcją odsysania i napełniania/odpowietrzania. Lampki sygnalizacyjne wskazują wybraną funkcję. Wszystkie funkcje są przejrzyście ułożone na polu obsługi.
Do napełniania, płukania i odpowietrzania instalacji hamulcowej dostępne są trzy poziomy ciśnienia: 0,4/1,0/2,2 bara. Dodatkowo do dyspozycji jest funkcja ciśnienia zmiennego w zakresie 0,4–3,5 bara. Wybrany poziom ciśnienia można przy tym kontrolować za pomocą manometru.
Współczesne płyny hamulcowe o niskim poziomie lepkości stawiają urządzeniom do napełniania i odpowietrzania hamulców wysokie wymagania. Przy tworzeniu ATE FB 30 SR szczególną wagę przyłożono do bezpiecznego funkcjonowania ze wszystkimi popularnymi płynami hamulcowymi DOT3 i DOT4. Urządzenie do napełniania i odpowietrzania ATE FB 30 SR pracuje bezpośrednio z 5-, 20- i 30-litrowych pojemników na płyn hamulcowy, które są bezpiecznie montowane za pomocą pałąka. Koniec z czasochłonnym przelewaniem płynu hamulcowego.
Oprócz pojemników na płyn hamulcowy ATE można stosować również inne dostępne na rynku pojemniki. Specjalny uchwyt zapewnia bezpieczne zamocowanie lancy ssącej w pojemniku. Gumowy stożek uszczelniający zintegrowany z zaworem odpowietrzającym dopuszcza do pojemnika powietrze tylko wówczas, gdy płyn hamulcowy jest pobierany. Pozwala to zapobiec niekontrolowanemu dopływowi powietrza do pojemnika. Gdy pojemnik na płyn hamulcowy jest pusty, urządzenie ATE FB 30 SR zostaje automatycznie wyłączone, co zapewnia, że do instalacji hamulcowej nie jest wtłaczane powietrze.
O konieczności zmiany pojemnika informuje wyraźny sygnał dźwiękowy i lampka sygnalizacyjna. Profesjonalna wymiana płynu hamulcowego obejmuje również czyszczenie zbiornika wyrównawczego. W tym celu stary, zabrudzony płyn hamulcowy jest odsysany ze zbiornika wyrównawczego. Do odsysania zużytego płynu hamulcowego wykorzystywana jest zintegrowana, niezależna i wyjątkowo trwała pompa.
Dzięki rozciągającemu się (ok. 3 metry) spiralnemu wężowi i długiej lancy ssącej w prosty sposób można opróżnić nawet trudno dostępne zbiorniki wyrównawcze. Filtr wbudowany w wąż ssący chroni pompę ssącą przed grubszymi zanieczyszczeniami. Odessany płyn hamulcowy jest zbierany w przezroczystej butli zbiorczej o pojemności 2,2 litra. Butla ta jest dostosowana do systemu utylizacji ATE i dzięki temu można ją bez problemu opróżniać.
Możliwe jest również opróżnianie butli w konwencjonalny sposób przez zakrętkę. Specjalna płyta podstawy zapobiega nieładnym rysom powodowanym przez pojemnik płynu hamulcowego.
Więcej informacji TUTAJ!
__________
Może Cię zainteresować – PROFIX RADZI – Jak usunąć rdzę z karoserii samochodu?