W drugim miesiącu roku Toyota utrzymuje w Polsce pozycję lidera. W ciągu pierwszych 20 dni lutego zarejestrowano 3 800 egzemplarzy marki – o 16% więcej niż w tym samym okresie 2019 roku i o 280 aut więcej niż marka zajmująca drugie miejsce. Na rynku klientów indywidualnych Toyota jest numerem 1 z prawie 20-procentowym udziałem. Dane opracował Polski Związek Przemysłu Motoryzacyjnego.
Toyota liderem polskiego rynku
Po rekordowym styczniu, kiedy to Toyota awansowała na pozycję lidera, przyszedł czas na równie udany luty. W ciągu pierwszych 20 dni drugiego miesiąca tego roku salony marki opuściło 3 801 samochodów, o 16% więcej niż w tym samym okresie ubiegłego roku. To zapewniło Toyocie pierwsze miejsce i przewagę 280 aut nad marką zajmującą drugą pozycję. Sukces jest tym większy, że wiele marek zanotowało w tym czasie zauważalne spadki liczby rejestracji, a rynek zmniejszył się rok do roku o 7%.
Corolla na 1. miejscu
Na liście 10 najpopularniejszych samochodów w Polsce w omawianym okresie znajdują się cztery modele Toyoty. Pierwsze miejsce należy do Corolli (1 159 aut), trzecie do Yarisa (959 aut), piąte do RAV 4 (600 aut), zaś szóste do Toyoty C-HR (580 aut). Tym samym Corolla umocniła swoją pozycję najpopularniejszego samochodu w Polsce w 2020 roku.
Polscy kierowcy wybierają Toyotę
O tym, jak atrakcyjna jest obecnie oferta Toyoty, najlepiej świadczy jej popularność wśród klientów indywidualnych. Toyota jest nie tylko najczęściej wybieraną marką przez osoby prywatne, z wynikiem 1730 samochodów, ale jej udział wzrósł do aż 19,8%. Nabywcy prywatni zarejestrowali o 14% więcej samochodów Toyoty rok do roku przy 15-procentowym spadku tej części rynku.
Źródło: Toyota