Należące do Stellantis marki łącznie zdominowały rynek lekkich samochodów dostawczych w Polsce. Wśród pojazdów tego segmentu o masie do 3,5 t aż 23,2 procent1 sprzedaży w pierwszych siedmiu miesiącach 2023 r. stanowią samochody marek: Citroën, Fiat, Opel i Peugeot, dzięki czemu Stellantis znajduje się na pozycji lidera na tym rynku. Spółka zanotowała w lipcu znaczący wzrost sprzedaży w porównaniu do analogicznego okresu w 2022 r. Była ona większa aż o 26 procent – w tym roku nabywców znalazły 1 223 nowe pojazdy w porównaniu do 967 aut w lipcu ubiegłego roku.
Szczególnie imponujące wyniki zanotował Fiat. Sprzedaż pojazdów dostawczych tej marki w lipcu 2023 r. była aż o 80 procent wyższa niż w tym samym miesiącu w roku ubiegłym. Dzięki temu narastająco od początku roku sprzedaż wzrosła o 28 procent. Dobrymi wynikami może pochwalić się także Citroën, który w lipcu zwiększył sprzedaż o 17 procent w porównaniu do analogicznego okresu
w 2022 r. Narastająco od początku roku sprzedaż wzrosła o 19 procent.
Największe wzrosty sprzedaży w lipcu br. uzyskały następujące modele Stellantis: Peugeot Expert (wzrost sprzedaży o 420 procent w porównaniu do lipca 2022 r.), Fiata Ducato (wzrost o 240 procent), Citroën Berlingo (wzrost o 139 procent) i Fiat Doblo (o 57 procent więcej sprzedanych pojazdów). Sukces na rynku polskim jest odzwierciedleniem wyników uzyskanych całej Europie, gdzie Stellantis również notuje wzrosty sprzedaży i utrzymuje pozycję lidera w kategorii lekkich pojazdów użytkowych.
Stellantis osiągnął też godne uwagi wyniki sprzedaży w segmencie elektrycznych pojazdów dostawczych (BEV) w Polsce. Narastająco, udział Stellantis w polskim rynku, w segmencie C tych samochodów wyniósł aż 42,5 procent, a w segmencie D równie znaczące 37,7 procent. W grupie tych ostatnich aut liderem sprzedaży w Polsce pozostaje Opel Vivaro-e – ten model wybrało 23,2 proc. kupujących.
Może Cię zainteresować – NOWA KSIĄŻKA! POMIĘDZY BLACHARSTWEM A LAKIERNICTWEM