Niezależnie od rodzaju napędu, na który się zdecydują, nabywcy nowego Mastera zawsze otrzymają pojazd o największej efektywności energetycznej w swojej klasie.
Nowy Master jest jedynym samochodem w tej klasie produkowanym we Francji: zarówno platforma podłogowa przystosowana do napędu spalinowego, elektrycznego i wodorowego, jak i wszystkie wersje nadwozia są produkowane na tej samej linii montażowej w zakładzie w Batilly, niedaleko Metz. Silniki, skrzynie biegów i akumulatory są również produkowane we Francji, gdzie swoją siedzibę ma również 84% dostawców.
Nowy Master w wersji spalinowej i elektrycznej jest już dostępny w sprzedaży, natomiast wersja wodorowa H2-Tech trafi na rynek pod koniec 2025 roku.
Prototyp Master H2-Tech, który ma swoją światową premierę na targach, jest zapowiedzią parametrów nowej bezemisyjnej wersji Mastera stworzonej przez HYVIA, spółkę joint venture Grupy Renault i Plug zajmującą się mobilnością wodorową.
Od 15 lat Renault jest pionierem i liderem na rynku samochodów dostawczych z napędem elektrycznym. W przypadku rozwiązań wodorowych marka stosuje to samo podejście – rozszerza ofertę o nowy rodzaj napędu bez uszczerbku dla funkcjonalności a jednocześnie wdraża cały ekosystem stworzony dla klientów biznesowych i z ich udziałem.
Największy zasięg w segmencie do 700 km WLTP*, a także czas tankowania wynoszący 5 minut, umacniają pozycję Mastera, który wyznacza nowe standardy również w kategorii samochodów na wodór.
Bezemisyjna wersja wodorowa nie uznaje kompromisów i jest przystosowana do intensywnego użytkowania w różnych sektorach działalności: autoryzowani wykonawcy Renault Pro+ wykonują zabudowy typu furgon, platforma z kabiną, podwozie z kabiną i wersje spersonalizowane dla najbardziej wymagających klientów biznesowych.
Nowy Master H2-Tech Prototype to ważna, pionierska innowacja, która nie byłaby możliwa, gdyby nie ponad trzyletnie doświadczenie firmy HYVIA w dziedzinie napędów wodorowych. Znajduje ono odzwierciedlenie w opiniach klientów na temat pierwszych dwóch wersji H2-Tech, dostępnych od 2023 roku.
Ten innowacyjny samochód gwarantuje niezawodność i wydajność za sprawą pełnej integracji napędu wodorowego z platformą podłogową już na etapie projektu, a także dzięki pozostawieniu niezmniejszonej strefy ładunkowej i ładowności.
Architektura napędu Dual Power, złożonego z akumulatora trakcyjnego i ogniwa paliwowego nowej generacji, wykazuje wysoką efektywność energetyczną i zapewnia niezrównany zasięg do 700 km WLTP, a integracja z systemem multimedialnym umożliwia zoptymalizowane zarządzanie zasięgiem i zużyciem wodoru.
Nowy Master H2-Tech zostanie wprowadzony na rynek przez Renault, a sprzedaż i obsługa posprzedażna tej wersji będzie prowadzona przez sieć wyspecjalizowanych dealerów H2-Tech przeszkolonych w zakresie specyfiki napędów wodorowych. Samochód stanie się pełnoprawnym elementem gamy samochodów dostawczych Renault i będzie korzystał z całego doświadczenia handlowego marki.
Master H2-Tech będzie nadal rozwijany z wykorzystaniem doświadczenia firmy HYVIA i jej zdolności do tworzenia, rozwijania i wspierania ekosystemów wodorowych dzięki unikalnej i kompleksowej ofercie: wodorowych samochodów dostawczych, stacji tankowania wodoru, dostaw wodoru produkowanego w sposób bezemisyjny i rozwiązań finansowych.
Może Cię zainteresować – Grunt epoksydowy CP 394 2K HS 1:1 PROFIX