W nowym Masterze marka zdecydowała się na dwa akumulatory o zoptymalizowanej pojemności, wielkości i masie. Jednocześnie dużo uwagi poświęcono aerodynamice i nowej, innowacyjnej platformie.
Oferowane są dwie wersje akumulatorów, o pojemności 40 kWh i 87 kWh. Oba akumulatory są umieszczone w specjalnej obudowie, która spełnia potrzeby klientów jeżdżących po mieście i okolicach podmiejskich, a jednocześnie nie zmniejsza ładowności pojazdu, co w tym segmencie ma kluczowe znaczenie.
Optymalizacja zasięgu była możliwa dzięki pracom skupionych na dwóch kluczowych kierunkach: koncepcji Aerovana i platformie przeznaczonej dla różnych napędów (silnik elektryczny, innowacyjny system dynamicznego hamowania i thermo management, czyli sterowanie i kontrola temperatury akumulatora).
Nadwozie Aerovan zapewnia najlepszą w tym segmencie efektywność energetyczną niezależnie od rodzaju wykorzystywanej energii. Jego współczynnik SCx został zmniejszony o ponad 20%, do najniższego poziomu w segmencie.
Nowe Renault Master E-Tech 100% electric było opracowane z wykorzystaniem testów w tunelu aerodynamicznym. Sylwetka pojazdu, jak również kształt każdej części zostały dopracowane w najmniejszych detalach. Przeprowadzono tysiące godzin testów w tunelu aerodynamicznych. Ze względu na wielkość samochodu do homologacji wykorzystano tunel aerodynamiczny przeznaczony dla samolotów.
Aby spełnić wszelkie potrzeby użytkowników biznesowych, poprawiono osiągi zespołu napędowego dzięki zastosowaniu silnika elektrycznego 300 Nm / 105 kW i przekładni redukcyjnej o jednym z największych współczynników przełożenia na rynku ciężkich furgonów elektrycznych.
Gama nowego Mastera E-Tech 100% electric obejmuje samochody o dopuszczalnej masie całkowitej sięgającej 4 ton, które mogą holować przyczepy o masie niespotykanej w tym segmencie. Do tego nowy model nie uznaje kompromisów niezależnie od sposobu użytkowania, nawet podczas jazdy na drogach ekspresowych.
System zarządzania akumulatorem umożliwia ciągłą kontrolę temperatury, a co za tym idzie – dłuższe utrzymanie osiągów i wydłużenie okresu eksploatacji akumulatorów.
Dostępna w standardzie klimatyzacja kabiny jest również wykorzystywana do utrzymania optymalnej temperatury i maksymalnego zasięgu zarówno latem, jak i zimą.
Dynamiczny układ hamulcowy, zastosowany po raz pierwszy w samochodzie dostawczym, ogranicza liczbę podzespołów, które należy umieścić w komorze silnika. Wbudowany w korpus silnik elektryczny wspomaga działanie układu hamulcowego.
Kolejną korzyścią jest poprawa czasu reakcji systemu, co podnosi poziom bezpieczeństwa czynnego samochodu. Podczas hamowania pojazdu układ hamulcowy pozwala zamienić energię kinetyczną hamowania w energię elektryczną w celu doładowania akumulatora i zwiększenia jego zasięgu. Zdolność odzyskiwania energii może sięgać nawet 95 kW.
Wysiłki te dały bardzo konkretne efekty w postaci zwiększonej efektywności energetycznej. Nowy Master zużywa o 27% energii elektrycznej mniej niż obecna generacja modelu i osiąga zasięg nawet do 460 km WLTP przy utrzymaniu dużej ładowności.
Nowe Renault Master E-Tech 100% electric ma ładowność 1625 kg oraz może ciągnąć przyczepę o masie do 2,5 tony. Wystarczy prawo jazdy kategorii B. Zużycie energii pozostaje umiarkowane i w wersji z akumulatorem o pojemności 87 kWh wynosi 21 kWh/100 km w cyklu WLTP.
Szybkie ładowanie prądem stałym z terminali o mocy 130 kW pozwala odzyskać 252 km zasięgu w 30 minut. Ładowanie od 10% do 100% z domowych źródeł zasilania zajmuje mniej niż cztery godziny w przypadku terminala AC typu Wallbox 22 kW.
Nowe Renault Master E-Tech 100% electric jest dostępne z silnikami o mocy 96 kW lub 105 kW, z których każdy dysponuje 300 Nm momentu obrotowego i jest zasilany z akumulatora trakcyjnego o pojemności 40 kWh (ok. 200 km zasięgu w cyklu WLTP) lub 87 kWh (do 460 km zasięgu w cyklu WLTP).
Nowy Master E-Tech electric będzie wyposażony w tzw. funkcję V2X:
- Vehicle To Load (V2L, czyli z pojazdu do urządzenia elektrycznego) – ładowanie urządzeń zewnętrznych za pomocą gniazda w kabinie pasażerskiej lub w przestrzeni ładunkowej za pośrednictwem adaptera podłączanego do gniazda ładowania w celu zasilania urządzeń przenośnych (na przykład narzędzi, komputerów) lub urządzeń zamontowanych w pojeździe przez wykonawców zabudów (furgon-chłodnia, urządzenia warsztatowe, automatyczna tylna klapa, bus z dodatkowym ogrzewaniem/klimatyzacją itp.) bezpośrednio z akumulatora.
- Vehicle To Grid (V2G, czyli od pojazdu do sieci) umożliwia podłączenie pojazdu do sieci energetycznej i oddawanie energii z jego akumulatorów za pośrednictwem dwukierunkowej ładowarki.
Nowe Renault Master E-Tech 100% electric jest wyposażone w liczne funkcje przeznaczone specjalnie dla wersji elektrycznych i skonstruowane na tych samych zasadach co usługi mobilne w smartfonach.
Mapy Google uwzględniają preferencje użytkownika i sugerują przebieg trasy, który pozwala zoptymalizować podróż. Electric Route Planner umożliwia lepsze planowanie przejazdów pojazdami elektrycznymi.
Aplikacja My Renault i jej liczne zdalne usługi dla wersji elektrycznych umożliwiają Nowemu Renault Master E-Tech 100% electric pozostanie w stałej łączności z cyfrowym ekosystemem użytkownika.
Renault Master E-Tech 100% electric jest jedynym w tej klasie pojazdem produkowanym we Francji, ze wszystkimi trzema rodzajami napędu (spalinowym, elektrycznym i wodorowym) oraz wszystkimi wersjami nadwoziowymi produkowanymi na tej samej linii montażowej w Batilly.
Będzie wprowadzany do sprzedaży od wiosny tego roku.
Może Cię zainteresować – Cały czas się uczę