MTM 15-35 GT (15-35kW) MULTIOLEJOWA NAGRZEWNICA POWIETRZA (W TYM NA ZUŻYTY OLEJ) DO POMIESZCZEŃ PRZEMYSŁOWYCH NIEOBJĘTYCH SYSTEMEM CENTRALNEGO OGRZEWANIA
Urządzenie 2 w 1 łączy w sobie cechy pieców średnich i dużych mocy dzięki szerokiemu zakresowi pracy. Multiolejowy piec nadmuchowy model MTM 15-35 GT. Piec z zamkniętą komorą spalania, o zwiększonej wydajności i mniejszym zużyciu paliwa.
Zamknięta komora spalania – co to znaczy?
Każdy proces spalania wymaga dostarczenia odpowiedniej ilości powietrza. Urządzenia grzewcze z zamkniętą komorą spalania to takie, których konstrukcja komory spalania jest szczelna i nie pozwala na wydostanie się płomienia poza komorę. Powietrze niezbędne do prawidłowego procesu spalania dostarczane jest za pomocą wentylatora, umieszczonego w części powietrznej (jak w modelach MTM 15-35 GT oraz MTM 52 i MTM 52R) lub spalinowej (zaciąg powietrza odbywa się wtedy poprzez wytwarzane podciśnienie). Takie rozwiązanie powoduje, że do pieca dostarczana jest stała ilość powietrza, bez względu na warunki zewnętrzne, takie jak pogoda (temperatura, wiatr, wilgoć, ciśnienie atmosferyczne) czy położenie geograficzne, które mają wpływ na ciąg kominowy i ilość dostarczanego powietrza w komorach otwartych. Zmienny ciąg kominowy potrafi zakłócić proces spalania, a nawet może spowodować cofnięcie spalin do komory.
W piecach z tzw. otwartą komorą spalania, niezbędne do spalania powietrze zaciągane jest z pomieszczenia, w którym piec stoi (kotłownia, warsztat). Aby dostarczyć odpowiednią ilość powietrza konieczne jest napowietrzenie pomieszczenia. Najczęściej odbywa się to poprzez wentylację nawiewną, kratki nawiewne, nieszczelności w stolarce okiennej lub drzwiowej, czy też przez pozostawienie otwartych okien.
Niektóre piece z zamkniętą komorą spalania pozwalają na zaciąg świeżego powietrza z zewnątrz (w niektórych sytuacjach, gdy podłączenie zaciągu zewnętrznego jest utrudnione z powodów technicznych, możliwe jest zaciąganie powietrza z innego pomieszczenia, które posiada odpowiednią wentylację).
Rozwiązanie to ma szereg zalet:
- z pomieszczenia, w którym stoi piec, nie jest zabierany tlen – ma to szczególne znaczenie w przypadku, gdy w pomieszczeniu tym przebywają ludzie i/lub zwierzęta,
- pozwala ograniczyć koszty związane w wykonaniem wentylacji nawiewnej,
- eliminuje proces wychładzania pomieszczeń poprzez nawiew chłodnego powietrza z zewnątrz przez kratki wentylacyjne i pozostawione otwarte okna – zaciągane z zewnątrz powietrze, za pomocą instalacji zaciągowej, kierowane jest bezpośrednio do komory spalania i nie wychładza pomieszczenia,
- większa sprawność urządzenia – odpowiednia ilość powietrza wspomaga proces spalania zwiększając wydajność urządzenia, tym samym ograniczając zużycie (koszty) paliwa,
- bezpieczeństwo użytkowania – niweluje ryzyko odwrotnego zaciągu spalin,
- możliwość stosowania w pomieszczeniach ze zwiększonym zapyleniem (przygotowalnie do lakierni, stolarnie z wyciągami, pomieszczenia z podciśnieniem).
Nagrzewnica MTM 15-35 GT nadaje się do pomieszczeń o kubaturze do 800 m³! (przy dobrej izolacji obiektu)
GŁÓWNE CECHY:
Komora spalania
Wykonana jest ze stali nierdzewnej, natomiast misa paleniska wykonana jest z żeliwa, a nie z szybko stygnącej stali.
Wlew paliwa
Skonstruowany w taki sposób, aby łatwo i szybko dolać paliwo, bez obaw, że zalejemy sterownik lub dostaną się do zbiornika większe zanieczyszczenia. Łatwy do wyjęcia filtr pozwala szybko i sprawnie go oczyścić.
Zabezpieczenie przed przelaniem
Nowy, ulepszony system zabezpieczający przed przelaniem się oleju w komorze spalania, dzięki bardziej czułemu mikro-wyłącznikowi.
Automatyka
Ulepszona elektronika urządzenia. Teraz nie musisz zastanawiać się jakie napięcie masz w sieci, ponieważ w naszym najnowszym sterowniku zastosowano system stabilizacji napięcia. Zabezpieczenie przed przepięciami zwiększa żywotność sterownika.
Sterownik pieca na olej uniwersalny typu MTM 15-35 GT wyposażony jest w gałkę regulacji i dwa przyciski pozwalające użytkownikowi na sterowanie pracą nagrzewnicy oraz diody sygnalizujące stany pracy urządzenia połączone z sygnałem dźwiękowym w przypadku awarii.
Płynna regulacja mocy
Regulacja mocy polega na płynnym zwiększaniu lub zmniejszaniu obrotów pompy podającej paliwo. Spalanie odbywa się równomiernie, bez względu na gęstość oleju. Wysokoprecyzyjna, wolnoobrotowa zębata pompa paliwa, zaprojektowana specjalnie dla naszych urządzeń z uwzględnieniem specyficznych warunków użytkowania, tłoczy każdy rodzaj oleju, niezależnie od jego gęstości. Dzięki temu nie musisz sprawdzać gęstości oleju jakim dysponujesz i nie musisz pamiętać o wybraniu odpowiedniego trybu pracy – pompa zamontowana w naszych urządzeniach tłoczy zarówno gęste oleje przepracowane, jak i rzadsze oleje opałowe i ich mieszanki.
Wysoka wydajność cieplna
Nagrzewnica MTM 15-35 GT skutecznie ogrzewa pomieszczenia do 800m³ (przy dobrej izolacji obiektu).
Rodzaj paliw jakie mogą być stosowane:
- oleje roślinne (BIOPALIWA),
- surowe oleje roślinne (rzepakowy, słonecznikowy i inne), w tym posmażalnicze (gastronomia),
- oleje mineralne (przepracowane oleje silnikowe, przekładniowe, hydrauliczne, napędowe typu HBO I, II, III o lepkości nie większej niż SAE80),
- olej opałowy.
OPIS MODELU:
- nowy design!
- pięciostronny wydmuch ogrzanego powietrza,
- wbudowany sterownik mikroprocesorowy:
– płynna regulacja mocy od 15 do 35 kW.,
– diody LED sygnalizujące pracę lub ewentualne awaryjne zatrzymanie spalania,
– z sygnałem dźwiękowym, - trwała obudowa z powłoką proszkową,
- zamknięta komora spalania wykonana ze stali o podwyższonej odporności temperaturowej z wentylatorem dotleniającym,
- możliwość doprowadzenia powietrza do komory spalania z zewnątrz,
- wentylator wyłącza się w funkcji wygaszania pieca przy spadku temperatury poniżej 40oC w obrębie komory spalania,
- termostatyczna kontrola pracy
- pompy paliwa,
- ręczny zapłon,
- 100% czyste ciepło,
- stała temperatura promieniowania/wydmuchu,
- nadmuch 1000 m3/h ciepłego powietrza,
- promieniowanie cieplne we wszystkich kierunkach,
- możliwość zastosowania akcesoriów:
– kanał doprowadzający powietrze do wentylatora natleniającego komorę spalania, - zbiornik paliwa 50 litrów,
- zabezpieczenie nagrzewnicy przed przegrzaniem,
- zabezpieczenie przed przelaniem paleniska,
- termostatyczny nadzór pracy pompy.
Może Cię zainteresować – Kolejny, już 16 numer Magazynu KAROSERIA w druku!