#międzynamijestchemia

Między nami jest chemia, pod tym hasłem firma NOVOL Sp. z o.o osiągnęła sukces w działaniach mających na celu adaptację do sytuacji epidemiologicznej. Zarząd firmy wspólnie z pracownikami wspólnymi siłami udowodnił, że kluczem do znamienitych osiągnięć jest solidarne działanie na rzecz wspólnego dobra, czego efektem jest pozycja lidera na rynku materiałów dla lakiernictwa. Temu sloganowi, jak również wszystkim pracownikom zarząd firmy dedykuje zdobyty tytuł: Solidny Pracodawca Roku 2021. O tworzeniu oraz prowadzeniu organizacji, w której pracownicy to największy kapitał opowiedzą Anna Dolata – Dyrektor Personalny, Joanna Klus – Z-ca Dyrektora Personalnego, Karolina Gawęda – Recruitment & Employer Branding Manager.

Firma zaczęła swą działalność w czerwcu 1978 r. od produkcji szpachlówki. Jej założycielami są dwaj panowie: Piotr Nowakowski i Piotr Olewiński. Mimo trudnych warunków gospodarczych i politycznych jej dynamiczny rozwój czasem zaskakiwał, chyba nawet samych właścicieli i ich rodziny, bo zaznaczyć należy, że i one miały swój istotny udział w podejmowanych działaniach. Podobnie było z zatrudnianymi, tu także na przestrzeni lat możemy mówić o całych rodzinach i to nawet w paru już pokoleniach. Z rozmów z tymi pracownikami wynika, że magnesem przyciągającym ich do naszej Firmy oprócz dobrego wynagrodzenia, była kształtowana od początku rodzinna kultura organizacji. Wspólna praca, wspólne posiłki, spotkania po pracy i co najważniejsze, wspieranie się nawzajem w trudnych chwilach – to były wartości, na których Panowie Prezesi budowali fundamenty Firmy. Ta atmosfera towarzyszy pracownikom do dziś, chociaż nie w takim wymiarze jak było to w początkowej fazie. Przez ponad 40 lat staliśmy się dużą organizacją. Pracujemy w wielu lokalizacjach w kraju i poza Polską. Jest nas łącznie blisko 1000 osób i o te podstawowe dla nas wartości musimy już teraz zabiegać i wprowadzać świadome mechanizmy ich podtrzymywania i pielęgnowania. To, co w małej organizacji rozwijało się w sposób organiczny, teraz jest przedmiotem szczególnej troski Właścicieli, Zarządu, HR i wszystkich Pracowników. Nasze korzenie i historia są dla nas bardzo ważne i dają nam siłę do dalszego rozwoju oraz stanowią o naszej specyfice.

Na tej rodzinności zbudowana jest nasza kultura organizacyjna oraz polityka personalna. Stanowi ona istotną podstawę strategii naszego rozwoju. Ludzie to najcenniejszy kapitał naszej firmy. Staramy się być Pracodawcą na dobre i złe czasy, na momenty hossy i kryzysu. Bezpieczeństwo zatrudnienia to atrybut marki pracodawcy, który z pewnością nas wyróżnia. Od początku zatrudnienia zachęcamy do długofalowej współpracy i doceniamy pracowników, którzy chcą się rozwijać w naszej organizacji. Mogą oni liczyć na dofinansowanie różnych form kształcenia. Staramy się proponować różnorodny wachlarz świadczeń pozapłacowych, rozwojowych, wspierających. Szczycimy się niską fluktuacją kadr, czego dowodem jest wynoszący prawie 10 lat średni staż zatrudnienia w naszej firmie!

Stawiamy na dobrą komunikację wewnętrzną! Dokładamy wszelkich starań aby nasza społeczność była dobrze poinformowana. Dzięki niej niwelujemy niepewność, budujemy zaufanie i zaangażowanie.Posiadamy nie tylko newsletter pracowniczy, ale również wewnętrzną platformę komunikacyjną IN, na której dostępne są wszystkie ważne i przydatne pracownikom informacje oraz webinary rozwojowe z różnych obszarów. Utworzyliśmy również facebookową grupę iN NOVOL do której może dołączyć każdy pracownik. Tutaj już mniej formalnie poznajemy się, dzielimy doświadczeniami, pasjami i wspólnie angażujemy się w różne akcje. Dbamy również o to, aby nasi pracownicy byli na bieżąco, dobrze poinformowani o tym, co się dzieje we firmie. W każdy piątek otrzymują komunikat mailowy „przed weekendem” zbierający najważniejsze informacje z całego tygodnia. Wsparcie innowacyjności i szkoleń, zwłaszcza w pandemicznym okresie, stało się istotnym elementem naszych działań jako zespołu Human Resources. Zbudowałyśmy ofertę nie tylko szkoleń branżowych, rozwijających kompetencje zawodowe pracowników, ale zaproponowaliśmy również webinaria z radzenia sobie ze stresem, budowania odporności psychicznej, jogi, ćwiczeń wspierających zdrowie naszych kręgosłupów oraz kampanię informacyjną na temat szczepień. Na platformie iN stworzyłyśmy „Strefę Rozwoju”, która została bardzo dobrze przyjęta. Udało nam się w ten sposób, pomimo pandemicznej izolacji utrzymać kontakt z pracownikami, angażować ich w różne akcje i inicjatywy oraz wzmacniać ich rozwój w zakresie umiejętności interdyscyplinarnych.

Zarządzanie wiedzą to nie tylko wykorzystywanie zwinnych metod organizacji pracy, ale i dostęp do bardzo dobrych merytorycznie szkoleń i wykładów z zakresu tzw. wellbeingu. Koncepcja wychodzenia poza schemat tradycyjnego budowania kompetencji opartych na umiejętnościach specjalistycznych charakterystycznych dla stanowiska lub rodzaju wykonywanej pracy i zwrócenie uwagi na kompetencje miękkie takie jak: inteligencja emocjonalna i efektywna komunikacja wpłynęła na wzrost znaczenie kultury organizacyjnej, która stanowi ukrytą przewagę naszego przedsiębiorstwa.

W czasie pandemii zrealizowaliśmy też bardzo ważny projekt wsparcia psychologicznego dla pracowników, gwarantujący im w pełni finansowany program dostępu do różnych specjalności psychoterapeutów i trenerów. Kolejne działania wzmacniające, wspierające dążenie do innowacyjności przy otwartości na zmiany, spowodowały, że bardzo szybko zaadaptowaliśmy się do warunków pracy związanych z lockdownem.

W trudnym czasie pandemii pokazaliśmy, że jesteśmy zgranym zespołem. Pracownicy wspólnie z Zarządem podjęli trud związany z reorganizacją pracy w celu zapewnienia sprawnego funkcjonowania firmy. We wszystkich możliwych obszarach szybko przestawiliśmy się na pracę zdalną, choć wcześniej nie mieliśmy doświadczeń w tym zakresie. Taka postawa buduje, jednoczy i dowodzi że nasze hasło #międzynamijestchemia sprawdza się w praktyce! Solidarnie działamy na rzecz wspólnego dobra. Nie poddajemy się trudnościom – elastycznie dostosowujemy strategie i metody działania do zmieniających się okoliczności.

Zintegrowany, dobrze poinformowany i zaangażowany zespół to klucz do sukcesu. Wychodzimy z założenia, że to pracownicy są najlepszymi ambasadorami marki pracodawcy. Sprawna komunikacja i poczucie bezpieczeństwa, ciągły rozwój i otwartość na zmiany sprawiają, że dla nas firma to coś więcej niż miejsce pracy.

To magnes, który przyciąga nowych pracowników, dzięki któremu jesteśmy polecani jako pracodawca osobom z rodziny, bliskim, znajomym. Naszym celem jest zapewnienie takich warunków i takiej atmosfery pracy, która będzie z jednej strony sprzyjała osiąganiu dobrych wyników przy równoczesnym poczuciu, że warto być w naszym zespole.

Więcej na: https://Novol.pl