E-commerce na czasie. Zacznij sprzedawać części samochodowe w Internecie

Polscy przedsiębiorcy oferują w Internecie szeroki asortyment produktów oraz konkurencyjne ceny, dostosowując się do zmieniających się potrzeb klientów. Słyną m.in. z jakości eksportowanych części samochodowych i akcesoriów motocyklowych. Przyczyniają się do rozwoju cyfrowej gospodarki, umacniając pozycję Polski jako jednego z liderów e-commerce w Europie[1]. Wielu z nich wybiera platformę sprzedażową eBay, która pozwala im z powodzeniem rozwijać swój biznes online, również poza granicami kraju. Jeśli sam myślisz o sprzedaży na rynkach międzynarodowych, w tym artykule podpowiadamy z jakich udogodnień możesz skorzystać.

Czy rozwój firmy z branży P&A w Internecie to przepis na sukces

Części samochodowe i akcesoria motocyklowe stanowią niezwykle ważny segment rynku. To jedna z najbardziej rozwijających się branż na platformie eBay.pl, która odnotowuje dynamiczny wzrost, rosnąc dwucyfrowo rok do roku. Najlepiej sprzedającymi kategoriami są: układy wydechowe, układy przeniesienia napędu oraz części karoserii. Użytkownicy sprzedają przedmioty zarówno nowe, jak i z drugiej ręki, a globalna dostępność platformy eBay.pl pozwala na ich eksport na szeroką skalę.

Tym bardziej, że eBay to jedna z największych platform e-commerce – ma 132 miliony kupujących w różnych regionach, a co ważne, polska platforma również cieszy się uznaniem na rynku międzynarodowym. Jak powiedział nam Pedro Neto, Senior Seller Manager w eBay: Ponad 90% sprzedaży naszych polskich sprzedawców to eksport, z czego znaczna część przypada na Niemcy i Europę kontynentalną. Dowodzi to ogromnego znaczenia handlu zagranicznego dla polskich sprzedawców oraz potencjału, jaki platforma daje im poprzez dostęp do globalnych rynków.

Jak dowiedzieliśmy się, na niemiecki rynek kierowanych jest aż 62 proc. produktów, co dowodzi, iż polscy sprzedawcy zdobyli zainteresowanie naszych sąsiadów. Niemiecki rynek e-commerce jest jednym z najważniejszych i najbardziej atrakcyjnych w Europie, co sprawia, że jest on priorytetowym celem dla wielu polskich sprzedawców prowadzących działalność online. Nie powinno to dziwić, ponieważ na koniec 2020 roku niemieccy klienci wydali w Internecie aż 83,3 mld Euro[2]! Obecnie już 94 proc. Niemców aktywnie korzysta z Internetu[3], a 83 proc. z nich chociaż raz w tygodniu kupuje coś online[4], co tylko pokazuję skalę potencjału tamtejszych nabywców.

Udogodnienia dla sprzedawców na eBay

Użytkownicy mogą skorzystać z potencjału platformy eBay i docierać do klientów zagranicą. Jak powiedział nam Pedro Neto: Inwestujemy w programy wspierające użytkowników sprzedających u nas swoje produkty. Dla nowych sprzedawców biznesowych uruchomiliśmy Pakiet na Start, czyli program, który gwarantuje m.in. brak prowizji od sprzedaży w ciągu pierwszych 100 dni od aktywacji pakietu czy także bezpłatną subskrypcję Mega Sklepu na 6 miesięcy w serwisie, w którym zarejestrowany jest sprzedawca. A to tylko niektóre z zalet Pakietu na Start.

Sprzedawcy, dołączając do eBay, oprócz promocji Pakiet na Start, mogą także skorzystać z wielu narzędzi, takich jak: newslettery, personalizacja czy specjalne kupony. To ostatnie narzędzie, czyli Coded Coupons, pozwala sprzedawcy zaoferować kupującemu zniżkę bez konieczności zmiany ceny produktu na platformie. Może on ustalać budżety kuponów, umieszczać kody QR w przesyłkach kurierskich, by tym sposobem zachęcić do zrobienia ponownych zakupów w swoich sklepach na eBay. Dodatkowo, na wybranych rynkach, użytkownicy mogą skorzystać z narzędzia wspieranego przez sztuczną inteligencję – Generative AI, które umożliwia automatyczne generowanie opisu do zdjęć na podstawie znanych cech produktu.

Czy rozwój firmy z branży P&A w Internecie to przepis na sukces? Żeby się przekonać podejmij wyzwanie i wykorzystaj możliwości rozwoju, jakie zapewnia eBay poprzez swoje programy i narzędzia, pomagając dotrzeć do milionów klientów na całym świecie.


[1] Źródło: https://www.cbre.pl/insights/articles/polska-liderem-e-commerce

[2] Źródło: https://ecommercenews.eu/ecommerce-in-germany-was-worth-e83-3-billion-in-2020/

[3] Źródło: https://datareportal.com/reports/digital-2021-germany   

[4] Źródło: https://ec.europa.eu/eurostat/statistics-explained/pdfscache/46776.pdf   


Może Cię zainteresować – V Mistrzostwa Lakierników SPECTRAL 2023 – MAMY WYNIKI!